Rytm dnia
Drodzy Rodzice, dzieci przyprowadzamy do przedszkola najpóźniej do godziny 8:20.
od 6.30
Radosny poranek, w którym dzieci podejmują różne wybory, czego i jak się uczyć:
- zajęcia z psychologiem są aktywne ruchowo (zabawy ruchowe, zestawy ćwiczeń porannych,
- zabawy ze śpiewem, integracyjne, zabawy przy muzyce,
- pracują indywidualnie z nauczycielem
od 8.30
od 9.00-10.30
Zabawa i edukacja, w których dzieci odkrywają, przeżywają, przyswajają oraz działają, prezentują własny punkt widzenia, skutecznie się porozumiewają, biorą pod uwagę poglądy innych, efektywnie współdziałają z rówieśnikami, rozwiązują problemy w twórczy sposób, nabierają śmiałości i wiary we własne możliwości:
- realizują różnorodne formy i metody pracy indywidualnej i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej, matematycznej i literackiej,
- są aktywne ruchowo: uczestniczą w spacerach, wycieczkach, zabawach ruchowych w sali i na terenie przedszkolnym, korzystają ze sprzętu sportowo-rekreacyjnego,
- prowadzą obserwacje przyrodnicze i zabawy badawcze w naturalnym środowisku,
- podejmują prace gospodarskie, porządkowe, ogrodnicze
od 10.30
od 11.00-12.30
od 12.30
od 13.00 - 14.00
Relaksacja, podczas której dzieci:
- słuchają bajek i opowiadań dziecięcych w interpretacji nauczyciela,
- słuchają nagrań płytowych i słuchowisk,
- słuchają muzyki relaksacyjnej,
- bawią się w zabawy paluszkowe i słowne
od 14.00 do 17.30
Inspirujące popołudnie, w którym dzieci podczas zabaw dowolnych (przy niewielkim udziale nauczyciela) kształcą umiejętności społeczne, zgodnie porozumiewają się z dorosłymi i rówieśnikami, przestrzegają reguł obowiązujących w grupie przedszkolnej.
- podejmują aktywność własną-organizują zabawy indywidualne i w małych grupach,
- podejmują zabawy tematyczne, badawcze, zabawy ruchowe, ze śpiewem,
- bawią się tekstem literackim,
- prezentują własne interpretacje utworu podczas zabaw dramowych, pantomimicznych,
- słuchają literatury, oglądają książki,
- bawią się na świeżym powietrzu,
- podejmują czynności porządkowe w sali oraz kącikach zainteresowań i edukacyjnych,
- dokonują podsumowania dnia i planują działania na dzień następny,
- realizują różnorodne formy zabaw na świeżym powietrzu
14.30
16.30
II Podwieczorek – Dziecko w trakcie całego pobytu w przedszkolu poznaje zasady współpracy z rówieśnikami, uczy się aktywnymi metodami zdobywania wiedzy i umiejętności pozwalających na pokonywanie trudności, rozwiązywanie problemów, podejmowanie grupowych decyzji z zachowaniem obowiązujących norm.